10 dec. 2009

Opinia unui roman deschis la minte!

Am urmarit in dimineata asta ultimele editii ale emisiunii “In gura presei”, realizata de Mircea Badea. Eram foarte curios sa vad ce ii poate debita mintea acestui individ dupa alegerile pentru presedentie. Bineinteles ca omul a reinceput atacurile impotriva lui Basescu. Ca ala a fraudat alegerile, ca nu a castigat alegerile cu voturile din tara ci cu ajutorul diasporei si mai ales ca nu pricepe cum au putut 5 milioane de oameni sa il voteze pe Base.O sa o iau in ordine inversa. Cu toti stim ca Base nu este nici pe departe presedintele perfect, ba dimpotriva, a facut atatea prostii din functia asta incat nu le poti numara. Dar nu se gandeste nimeni ca din aia cinci milioane de alegatori ai lui Basescu sunt foarte multi care au spus ca mai bine merg inca 5 ani cu el decat sa vada un bou ca Geoana la Cotroceni. Imi pare rau, am rezonat oarecum cu ideea de a-l avea presedinte chiar pe Mickey Mouse in locul marinarului, dar nici chiar atat de mult incat sa pun stampila pe Geoana. Nu este Base un monument de inteligenta, dar un vot pentru Geoana mi-ar fi insultat complet inteligenta. Pana la urma m-am convins, la fel ca la primul tur de scrutin, sa nu pun stampila pe nimeni si sa ma doara oarecum in cot de cine iese presedinte.Al doilea lucru care ma deranjeaza este declaratia lui Gadea, preluata si de Badea, conform careia diaspora isi merita presedintele, pentru ca ei au fost decisivi in alegerea lui Base. Nu cred ca este cazul sa se faca niste diferente de nici o natura intre CETATENII din Romania si CETATENII din afara ei. Nu este nici o diferenta. Sunt aceiasi romani si au aceleasi drepturi si obligatii ca ceilalti. Plus ca, daca stau sa ma gandesc putin, multi dintre ei au plecat de aici in timpul guvernarile PSD-iste. S-a gandit cineva ca astia au tinut minte asta si ar fi votat pe oricine, inclusiv pe un alt Mickey Mouse, in locul unui PSD-ist? Probabil ca nu…
Buuun, am ajuns la partea cu fraudarea. Sunt de acord ca PD-L a avut parghiile necesare sa fure. Sunt convins ca a si facut-o. Acum intervine insa o problema: in ce masura? Sa nu uitam ca la alegerile astea am vazut cele mai mari desfasurari de forte antibasesciene din istoria ultimilor ani. PSD, PNL, PC, moguli, trusturi de presa, oameni de afaceri etc. - toti si-au dat mana ca sa il darame pe Basescu. Ma uit cum atacurile la adresa lui au fost continue. In ultima perioada au aparut filmulete, acuzatii supozitii si tot felul de chestii despre el. Este usor sa lansezi atacuri pe ultima suta de metri ca sa influentezi opinia unui electorat. Nu mai este timpul fizic sa demonstrezi ca niste lucruri sunt sau nu reale, asa ca le arunci in presa. Populatia va fi atat de mult asaltata cu informatii reale si false incat oricum nu va sti sa mai faca diferenta intre ele si nici nu va mai apuca sa le “rumege” prea bine. Asta, sa zicem, nu este o problema majora in fraudarea alegerilor insa. Dar ceea ce posturi de televiziune din Romania, precum Antena 3 sau Realitatea Tv, au facut in duminica alegerilor mi se pare incalificabil. Cum poti, ca post de televiziune, sa incalci orice urma de deontologie jurnalistica si bun simt pana la urma si sa difuzezi rezultatele partiale ale sondajelor de opinie privind votul electoratului?Realitatea nu a facut-o direct ci doar a invitat lumea sa arunce un ochi pe site-ul lor, unde erau prezentate niste rezultate “mascate” sub diverse forme (”pretul florilor rosii fata de cel al florilor portocalii” si altele). Antena 3 insa (de ce oare ma mai mira) in fanatismul lor antibasescian, dar si in goana furibunda dupa primul loc in clasamentul posturilor de stiri a “scapat” ca din greseala pentru vreo cateva secunde, destul de multe cat sa vada lumea, rezultatele partiale direct la tv. Pe la 5 si ceva sau 6 PM. Cu 3-4 ore inainte de inchiderea sectiilor de votare. Aaaa, asta nu este ilegalitate? Ba da, dar cui ii pasa? Cat sunt amenzile de la CNA? Putin, in comparatie cu miza alegerilor. Dar tipam ca altii au furat. Nu oameni buni, toti au furat. TOTI. Si fiecare a folosit o gramada de mijloace care mai de care mai interesante. Si dezinformarea sau informarea defectuoasa inseamna din punctul meu tot furt. Sau asta nu se pune?


2 comentarii:

  1. Am intrat de multe ori pe blogul tău şi nu prea am văzut ceva scris sută la sută de tine. Acum am citit şi am rămas plăcut impresionat. Bravo ţie! Cu astfel de oameni ţara asta o să meargă din ce în ce mai bine. Este foarte important că ai citit şi ai "văzut" printre rânduri "ştirile" apărute în media. Este foarte bine că ai decis aşa cum ai crezut tu de cuviinţă şi nu te-ai lăsat manipulată de alţii. Te felicit pentru asta. Nice story!

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi da, sunt de acord! Eşti un român deschis la minte!

    RăspundețiȘtergere

ce vrei sa cauti?

status

What I write here today..tommorow maybe won't be here..so how can i be judged for my thoughts?!

Motto

Imi place sa cred ca nu am pierdut nimic ... Iar daca am pierdut ceva.... hmhmhm... Inseamna ca NU imi trebuia ...!

Despre mine

Fotografia mea
Pitesti, Arges, Romania
Traduceri,corectură si interpretare(engleza,franceza)PFA.Disponibilitate colaborari part-time si project based.Urgente.Dacă aveţi alte cereri aparte vă rog nu ezitaţi să mă contactaţi şi vom afla dacă putem lucra împreună. Despre mine "ca rasa" - sunt vesnic nemultumita,exigenta atat cu mine cat si cu ceilalti...ofer totul insa vreau totul in schimb.Imi place sa manipulez lumea...da,recunosc si ce,ete nah..daca regret ceva..atunci acest regret e ca nu m-am nascut barbat..Dinamica si independenta..pretentioasa,incapatanata,stiu ce vreau(in majoritatea cazurilor,si nu am rabdare cu oameniii care nu corespund"criteriilor mele"(sa spun asa)Ma scoate din minti prostia si nepasarea fata de propria conditie...Imi place sa calatoresc si atunci cand ma intorc parca "ma simt alta persoana.Imi place sa cred ca am o intelingenta in continua miscare si cu usurinta pot discuta in aproape orice domeniu...As putea scrie o carte despre cum o femeie ar trebui sa se poarte sau miste,sa arate sau sa vorbeasca atunci cand vrea sa cucereasca un barbat,insa mie "al dracului" daca imi iese..Adevarata mea fata este greu de descifrat si poate ramane chiar un vesnic secret(hihi)